LEANY SERVICEAVTAL

LEANY Serviceavtal innebär ett officiellt åtagande som råder mellan oss som leverantör av tjänsten och våra kunder som användare av tjänsten. Särskilda aspekter av tjänsten – kvalitet, tillgänglighet, ansvar – avtalas mellan leverantören och serviceanvändaren. Den vanligaste delen av avtalet är vad som är överenskommet hur tjänsterna skall levereras eller utföras till kunden.

Avtalen vi erbjuder finns som standardavtal eller utformade efter kundens specifika önskemål gällande typ av tjänst, servicenivå, tillgänglighet eller supportnivå. Avtalen utformas även utifrån specifika avgränsningar och definitioner på berördas parters ansvar, framförallt i avtal som berör två eller flera parter.

Kunderna gör betydande investeringar i sina system som alltmer anses som affärskritiska där oplanerad nertid eller driftstopp av systemen får konsekvenser för veksamheten, ekonomin och framförallt deras slutkunder och användare.

Ett bra utformat avtal som ligger i linje med verksamhetens krav kan vara skillnaden på problem och onödiga kostnader eller en fungerade verksamhet .

Några av av våra följande standardavtal vi erbjuder till kunder baserat på vilket segment, område eller inriktning på deras verksamhet.

  • Serviceavtal
  • Inställelseavtal
  • Jouravtal
  • Akutavtal